Postavljeni temelji za budućnost: Merkur Grupa kroz 2021. nastavila svoj rast

Postavljeni temelji za budućnost: Merkur Grupa kroz 2021. nastavila svoj rast

Christian Kladiva, Markus Zahrnhofer, Ingo Hofmann, Uprava Merkur Versicherung

 

• Konsolidirani rezultat: Merkur Grupa 2021. godinu završila s povećanjem premije od 3,43 posto i povećanjem prodaje na ukupno 651,4 milijuna eura
• U Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji Merkur je ostvario premiju od 93,7 milijuna eura: Slovenija ima najveći rast od 4,4 posto
• U Austriji, matičnom tržištu osiguravajućeg društva, Merkur je povećao svoje premije za 3,7 posto, na 561 milijun eura
• Bliže kupcu: S modularnim svjetskim proizvodima, fokusom na digitalizaciju i ulaganja u osoblje i IT, Merkur je pionir u privatnom zdravstvenom osiguranju


Godina 2021. bila je godina prilika i novih mogućnosti za austrijsko osiguravajuće društvo Merkur Versicherung. Potaknuti unutarnjom kohezijom tima i rezultirajućom snagom zajednice, u vremenu koje još uvijek karakterizira nedostatak sigurnosti i predvidljivosti, tradicionalno osiguranje nastavlja svojim uspješnim tijekom. Merkur Grupa tako je u 2021. godini rasla za 3,43 posto, a zarađene premije po svim linijama povećale su se na 651,4 milijuna eura. Strane podružnice u jugoistočnoj Europi čine 14,39 posto. Na dan bilance Grupa je ostvarila dobit prije oporezivanja (EGT) od 14 milijuna eura.
I u jugoistočnoj Europi Merkur ostvaruje rast: sa svojim podružnicama u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, Merkur ostvaruje premiju od 93,7 milijuna i brzo se približava granici od 100 milijuna eura. Najjači rast bilježi Slovenija: prihod od premije povećan je za 4,4 posto. 
"Za nas kao Merkur Grupu, 2021. je bila godina novih prilika. Radili smo kao tim i, s potrebnim predviđanjima, vjerovali i pokrenuli promjene. Svatko za sebe, svi kao dio tima. To je ono što čini održivi uspjeh.“ Ingo Hofmann, CEO Merkur Versicherung. 
    
Austrija: Rast tržišnog udjela u zdravstvenom osiguranju
U području zdravstvenog osiguranja, koje je osnovna djelatnost Merkur Versicherunga, nastavljen je pozitivan trend iz prošle godine. Premije su porasle iznad tržišne razine za 4,76 posto, na ukupno 468,4 milijuna eura. Grupacija sa sjedištem u Grazu tako širi svoj tržišni udio na 18,31 posto i ostaje daleko drugi najveći privatni zdravstveni osiguravatelj u Austriji. 
U segmentu osiguranja imovine obujam premije povećan je za 0,55 posto, na 21,4 milijuna eura. Osiguranje od nezgode zabilježilo je blagi pad od 0,77 posto. Ukupno, premije u ovom segmentu iznose 28,9 milijuna eura.
U području životnih osiguranja još uvijek postoji otpor u cijeloj industriji, no zbog teškog tržišnog okruženja i politike nulte kamatne stope koja će vladati 2021. godine, obujam premije životnih osiguranja će pasti za 2,89 posto na 42,3 milijuna. Višak vlasničkog kapitala, koji je važan u okviru Solventnosti II, iznimno je stabilan s omjerom solventnog kapitala od 204 posto ili 604 milijuna eura prihvatljivih vlastitih sredstava i mogao bi se povećati u odnosu na prethodnu godinu.

Promjena perspektive, blizina kupaca i buduća ulaganja
Ako se usredotočite na ljude, morate razmotriti različite perspektive. To je navelo Merkur Versicherung da preispita i svoje proizvode. Tijekom 2021. godine, primjerice, u zdravstveno osiguranje i osiguranje od nezgode uvedeni su modularni proizvodi koji se oslanjaju na rješenja po mjeri. Tako da, u svijetu u kojem se potrebe i životne situacije dinamično mijenjaju, kupci mogu pronaći svoju individualnu sigurnost u proizvodima u čijem oblikovanju su i sami sudjelovali. 
Ulaganja u digitalnu infrastrukturu, optimiziranu web stranicu i nove mobilne opcije dodatno poboljšavaju put korisnika i osiguravaju veću učinkovitost i poboljšano korisničko iskustvo. Osim toga, Merkur Versicherung također postavlja jasnu izjavu kao poslodavac. “Budući da smo jučer razmišljali o sutrašnjici, danas smo u poziciji da svojim zaposlenicima, kupcima i partnerima ponudimo sigurnost i povjerenje koje očekuju od nas. Odlučni smo nastaviti ovim putem,” dodaje Ingo Hofmann.

Na putu do osobnog osiguranja
Sljedeća strateška prekretnica na putu ka sveobuhvatnom osobnom osiguranju bilo je preuzimanje Nürnberger Versicherung Österreich, koje je 2021. zaključilo s premijom od 110,4 milijuna eura. Nakon službenog odobrenja početkom travnja 2022., službeno je završeno stjecanje 100 posto dionica Nürnberger Versicherung AG Austria od strane Grazer Merkur Versicherung AG. Time je Merkur Versicherung sedmi po veličini osiguravatelj u Austriji.
Lokacija u Salzburgu postat će središte životnog osiguranja unutar Merkur Grupe: s jasnim ciljem razvoja proizvoda i prilagodbe određenim zemljama. U budućnosti će poslovanje životnog osiguranja u Austriji biti povezano s Merkur Lebensversicherung AG.


Kontakt za medije:
Ivana Maksimov Ivanković
Stručnjak za odnose s javnošću
T: +385 1 6308-320
M: +385 91 444 5269
ivana.maksimovivankovic@merkur.hr