I dok mnoge tvrtke zahvaljujući modernim komunikacijskim pomagalima i umreženosti redovno prakticiraju rad na daljinu, velik je broj onih koje je novonastala situacija s pojavom epidemije koronavirusa primorala na organizaciju rada od kuće.

Iako na prvu rad od kuće može zvučati kao svojevrstan jackpot, čak i oni iskusniji u ovom području primijetili su da je lako moguće „zastraniti“ s radom, što kroz duži vremenski period može uzrokovati osjećaj izoliranosti i nezadovoljstva poslom koji obavljamo. Kako se to i vama ne bi dogodilo, sakupili smo na jednom mjestu savjete iskusnijih po pitanju rada na daljinu, a na vama je da ih se pokušate što vjerodostojnije pridržavati.

Tehničke predispozicije za rad od kuće

Prije početka rada na daljinu, važno je utvrditi da u svom domu imate sve potrebno za neometan rad. Drugim riječima, osim osobnog računala, bit će vam potrebna i Internetska konekcija. Također, solidna kamera za videopozive i slušalice korisni su dodatci za omogućavanje ovakvog rada.

Prilikom rada od kuće važno je osigurati prostor koji će postati vaš svojevrsni ured. Mnogi se uhvate u zamku rada od kuće kada je prostor za rad u pitanju. Zapamtite – rad iz kreveta ili na kauču mogu se činiti kao privlačna ideja u početku, no mnogi su posvjedočili kako im je dugoročno takav pristup radu negativno utjecao na fokusiranost i produktivnost.

Zadržavanje radne rutine

Osim radnog prostora, važno je i sebe pripremiti za rad od kuće. Stručnjaci preporučuju zadržati već uhodane navike – ustati u uobičajeno vrijeme, pospremiti krevet i spremit se za posao. I dok neki tvrde kako je potrebno odjenuti se kao što biste se inače za posao, iskoristite benefit rada od kuće i neka vam bude udobno. Dovoljno će biti i promijeniti odjeću, odnosno ne raditi u pidžami.

Jasno definirana komunikacija

Kako ne biste u potpunosti bili isključeni od zbivanja u uredu, važno je s nadređenima dogovoriti način komunikacije. Bilo da je riječ o dnevnom briefu putem e-maila, video konferencije ili poziva, potrebno je ustanoviti svojevrstan ritam u prenošenju informacija.

Redovita komunikacija ne odnosi se samo na onu s nadređenima, već i s kolegama. Svima onima koji tijekom dana uživaju u neobaveznim razgovorima na hodnicima, ovakav će oblik socijalizacije tijekom rada na daljinu nedostajati. Zahvaljujući svim modernim tehnologijama, danas je u kontaktu puno lakše ostati tako da ne propustite priliku provjeriti s kolegom kako se nosi s radom od kuće ili popiti kavu virtualno.

Jasna granica poslovnog i privatnog

Zbog rada od kuće, mnogi ističu kako s vremenom izgube osjećaj granice između privatnog i poslovnog vremena te postanu dostupni tijekom cijelog dana. Rad od kuće ne znači da u bilo kojem trenutku trebate biti dostupni kolegama ili nadređenima. Uzimajte redovite stanke kako biste se ustali i malo prošetali, jasno naznačite vrijeme u kojem ćete uzeti pauzu i radni dan organizirajte na način na koji bi bio organiziran i da ste u uredu.

Prihvatite prednosti

Iako rad od kuće može donijeti mnoge zamke, uz ovih nekoliko savjeta sigurni smo da ćete ih lakše izbjeći. Jednom kada se organizirate, vidjet ćete da je vrlo lako prihvatiti rad od kuće i prednosti koje donosi, poput više vremena za sebe i obitelj te sve ono što biste inače morali izbaciti iz svog dnevnog rasporeda.

Izvor: skillcrush.com, inc.com, time.com