S popuštanjem mjera u borbi protiv koronavirusa, polako se počinjemo navikavati na „novo normalno“. Radno vrijeme trgovina je produženo, postepeno se uklanjaju ograničenja koja se odnose na okupljanja ljudi, regulira se javni prijevoz i cjelokupno stanje počinje sličiti onomu prije početka ožujka. Popuštanjem mjera poslodavci dobivaju mogućnost vraćanja radnika na posao. Drugim riječima, barem sveukupno gledano, polako dolazi kraj životu u home office-u. Jednako kao što je rad od kuće zahtijevao prilagođavanje, tako i povratak na uobičajeno radno mjesto može biti stresan. Kako biste si u cijeloj situaciji olakšali, donosimo nekoliko jednostavnih savjeta za bržu i bezbolniju tranziciju u urede.

Budite smireni i strpljivi

Kroz zadnja dva mjeseca rada od kuće, polako smo naviknuli na više vremena na raspolaganju, „odlazak na posao“ u udobnoj kućnoj odjeći, duže spavanja i mir rada iz vlastitog doma. Stoga ne čudi što vraćanje u ured može izazvati svojevrstan šok. Važno je zapamtiti da promjene i prilagodbe zahtijevaju vremena i da je potrebno uložiti strpljenja dok se ne uhodamo u uobičajenu radnu rutinu.

Kako biste izbjegli kašnjenje u prvom tjednu povratka na posao, prisjetite se koliko vam je vremena ranije bilo potrebno za spremanje za posao. Preporuča se da prije prvog radnog dana u uredu pripremite sve potrebne stvari večer prije. To uključuje pripremu outfita i obroka, ukoliko ste ga i inače nosili na posao i svih uredskih stvari (bilješki i sličnog), koje ste koristili tijekom rada na daljinu. Ovakav način pripreme za posao vrlo jednostavno može postati i vaša nova rutina.

Osim vremena potrebnog za spremanje za posao, razmislite i koliko vam je vremena inače trebalo da biste došli do radnog mjesta. Iako je promet zadnjih tjedana bio rjeđi u odnosu na situaciju prije ožujka, računajte da se s povratkom ljudi u urede vraćaju i gužve u prometu. Krenite na vrijeme kako biste ih izbjegli.

S novom epidemiološkom situacijom, prilikom odlaska na posao potrebno je računati i na preporučene epidemiološke mjere u zaštiti od koronavirusa. Pobrinite se da uvijek nosite dezinfekcijski gel ili maramice sa sobom i koristite ih prilikom ulaska i izlaska iz javnog prijevoza te vodite računa o higijeni ruku.

Po dolasku na radno mjesto, odvojite vremena kako biste si uredili radni prostor – bacite sve nepotrebne papire, organizirajte stvari koje ostaju, a za lakši početak radnog dana, odvojite vremena i za pripremiti si šalicu kave ili čaja.

Iako je većini redovita interakcija s kolegama tijekom rada od kuće nedostajala, njen višak može utjecati na produktivnost. Uz to, ukoliko radite u open space uredu, zbog neprestanog žamora koncentracija na zadatke koje treba obaviti može biti upitna. Buku i žamor možete minimizirati korištenjem slušalica, a priču s kolegama dozirajte i za interakciju iskoristite pauze. Također, za bolju koncentraciju na radne zadatke, preporuča se da za početak, pažnju posvetite jednom zadatku. Drugim riječima, monotasking vam može pomoći da efikasno iskoristite dan i obavite sve potrebno.

Za kraj…

Između obavljenih zadataka ostavite si dovoljno vremena za pauzu, a pauzu za ručak, umjesto u zatvorenom prostoru provedite na klupici u obližnjem parku. I ne zaboravite biti odgovorni prema sebi i drugima.   

 

Izvor: womansday.com