Debljina je postala normalna u našem društvu prezasićenom svime. Za to je zaslužna moderna prehrana prepuna šećera i prekomjerna brza hrana. Posljedica toga su mnoge metaboličke bolesti poput pretilosti, dijabetesa i gihta kao i bolesti kardiovaskularnog sustava. Znanstvenici i stručnjaci za dijete stoga se kunu u način prehrane naših davnih predaka: Dijeta kamenog doba, skraćeno „paleo“ (od riječi paleolitik - starije kameno doba) glasi kao dobrodošli spasitelj svih žrtava blagostanja. Na tanjur se stavlja samo ono što je postojalo i prije milijun godina. Prema tome, nema rafiniranog šećera, izluženih ulja, žitarica ili brašna te mliječnih proizvoda. Ideja iza povratka ovakvoj prehrani: na te se namirnice čovjek tijekom svoje razvojne povijesti nije mogao naviknuti. Šećer je, primjerice, tek nekoliko desetljeća svima dostupan.

Vrhunska kuhinja Jägera & Sammlera

Što su izvorni „paleosi“ jeli prije 2,5 godina bilo je samo ono što su mogli sami uloviti ili prikupiti: riba, meso, bobice, orašasti plodovi, korjenasto povrće, povrće, voće, životinjske masnoće i hladno prešana biljna ulja. Te su namirnice stoga za nas „prikladne vrste“, kako to kažu paleosi. Moraju se, po mogućnosti, jesti neobrađene i prirodne kako bi odgovarale standardima kvalitete kamenog doba. Hardcore paleosi pripremaju svoju hranu samo s namirnicama koje su bile dostupne i u kamenom dobu.

Jesti ono što smo nekada jeli

Fast food i konzervirana hrana su tabu. Ugljikohidrati i šećer uzimaju se u obliku voća, sušenog voća i male količine meda. Povrće je pritom neosporni junak! Najviša bio kvaliteta – iz regije, što se i podrazumijeva – kako bi se čak i najbolje moglo konzumirati svježe i bez ikakvih kemikalija. Čak i meso i riba moraju biti prvoklasne bio-kvalitete. Bolje manje mesa, ali zaista vrhunske kvalitete od seljaka. I ovdje vrijedi: što svježije, minimalno obrađeno. Prije svega divljač i riba iz divljeg ulova za paleose predstavljaju idealne izvore proteina.

Kretanje & post dio su paleo načina življenja

Ono što je još trebalo sakupljačima i lovcima u njihovoj svakodnevici osim svježeg ulova bilo je puno kretanja na svježem zraku. Trčanje, planinarenje, trening snage i izdržljivosti dio su paleo filozofije i jednako važni kao i svjesna prehrana. Naravno da je i potpuno svjesno odricanje od prehrane dio svakodnevice lovca i sakupljača. Činjenica da ne možete loviti ili pronaći nešto u šumi također je dio paleo životnog stila. Jede se tek kada smo zaista gladni – a ne iz dosade ili zbog stresa!

Paleo samo uz savjetovanje

Isprobajte paleo i uzmite za sobom ono što je dobro za Vas. Moderni Wellife savjet: Savjetujte se s iskusnim nutricionistima ili s Vašim liječnikom, je li paleo prehrana ispravna za Vas. Jer jedno je jasno: Nema svatko od nas apetit za istinsku neandertalsku kuhinju.

VRLO KRATKE UPUTE ZA PALEO PREHRANU
  • Nisu dopušteni kruh, brašno, šećer, zašećerana gazirana pića!
  • Nisu dopušteni mliječni proizvodi.
  • Nema gotovih jela, niti brze hrane.
  • Puno svježeg povrća – povrće je heroj!
  • Kvalitetno meso, najbolje divljač.
  • Riba iz divljeg ulova!
  • Orašasti plodovi, bobičasto voće, voće – stare vrste.
  • Masnoće životinjskog porijekla, hladno prešana ulja. K tome puno kretanja – mišići sagorijevaju masnoću!
  •  Jesti samo kada ste gladni!
  • Namirnice po mogućnosti konzumirati neobrađene i sirove!