I dok su prije nešto više od 20 godina girje bile poznate samo u Rusiji, danas su treninzi s ovim pomagalom među najpopularnijima, a prijedlozi vježbi s njima spadaju među najpretraživanije pojmove na Internetu. 

Girja, kettlebell ili rusko zvono tradicionalni je ruski željezni uteg, a izgleda poput kugle na koju je pričvršćena drška. Prvi se puta girja spominje 1704. godine u ruskom rječniku. Prema nekim izvorima, girje su u početku korištene kao protu-utezi za vaganje proizvoda na tržnicama. U19. stoljeću počeli su ih koristiti za vježbe snage u cirkusima, a kasnije ih se uvodi i kao obvezna rutina u pripremama hrvača. Ipak, najveći zamah u porastu popularnosti ruskog zvona dao je Pavel Tsatsouline, bjeloruski fitness trener čije su knjige s vježba s girjama predstavljene američkim vojnicima. 

Prednosti korištenja kettlebella

Jedan od razloga zbog kojeg su girje efektnije u vježbanju od klasičnih bučica dolazi iz njihova oblika. Naime, obzirom da je teret odmaknut od ručke, pojačava se takozvana balistička sila. Ona posebno dolazi do izražaja u dinamičkim pokretima s girjom, što snažnije aktivira mišiće stabilizatore tijela, core i koordinaciju.

Osim toga, uz vježbe s ruskim zvonom utječete i na:

  • fizičku otpornost
  • izgradnju izdržljivosti
  • sagorijevanje suvišnih masnoća te
  • snagu i fleksibilnost istovremeno
Razlog više za girje

Ukoliko i dalje razmišljate jesu li girje najbolje rješenje za Vas, zgodno je za napomenuti kako vježbe s girjama čak i u kratkom trajanju mogu polučiti jako dobre rezultate. Tako je u 20 minuta vježbanja moguće potrošiti i do 400 kcal. Usporedimo li to s trčanjem, u 20 minuta vježbi s girjama potroši se približno jednak broj kalorija kao i prilikom otrčanih 9 kilometara. Uz to, za ovakav vam trening neće trebati puno skupe opreme, a mjesto i vrijeme treninga možete uvijek prilagoditi svojim dnevnim obavezama. 

 

Izvor: menshelath.com, bluegym.hr, building-body.com