I dok gotovo i nema osobe koja nije čula za drevnu vještinu vježbanja – yogu, zasigurno postoje oni koji nisu upoznati s različitim vrstama yoge. Jedna od njih je i tzv. hot yoga, odnosno bikram yoga. 

Kao što i opisni naziv ove varijante yoge sugerira, bikram yoga specifična je po tome što se izvodi u prostoriji zagrijanoj na 35-42 stupnja Celzijevauz vlažnost do 40%, a tijekom ciklusa od 90 minuta izvodi se 26 položaja (asana) i koriste se 2 načina disanja. Obzirom da se vježbe izvode u poprilično toplom okruženju, prati ju glas najzahtjevnije yoge.

Ovaj oblik vježbanja utemeljio je Bikram Choudhury 70-ih godina prošlog stoljeća. Naime, u to vrijeme Choudhury je ozlijedio koljeno, a kao veliki poklonik yoge, odlučio je samostalno osmisliti nis vježbi kojima će se oporaviti od ozlijede. Choudhury je vjerovao kako zagrijanost prostorije utječe na bolju rastezljivost i gibljivost mišića, zbog čega je vježbe moguće kvalitetnije izvesti. Osim toga, toplina prostora utječe i na prevenciju mogućih ozlijeda.

Osim veće kvalitete izvođenja vježbi, zahvaljujući zagrijanom prostoru, tijekom seanse bikram yoge moguće je izgubiti i znatno više kalorija nego prilikom vježbanja bilo koje druge vrste yoge. Uz to, pozitivno utječe i na poboljšanje gustoće kostiju, cirkulacije i regulaciju razine šećera u krvi. Naravno, kroz seansu osjetit ćete i smanjenje razine stresa te poboljšanje sveopćeg stanja.

Kako se pripremiti za vježbanje?

Bez obzira jeste li početnik ili napredni vježbač yoge, prije dolaska na sat bikram yoge važno je osvijestiti različitosti ovakvog načina vježbanja u odnosu na onaj klasični. Prije svega, bitno je odabrati grupu koja odgovara vašem stupnju poznavanja yoge. Mnogi stručnjaci preporučuju isprobati i nekoliko različitih studija kako biste odabrali onaj u kojem se najugodnije osjećate.

Nadalje, obzirom da je riječ o posebnim uvjetima vježbanja, preporuča se da u studio dođete barem 15 minuta ranije kako biste se naviknuli na temperaturu prostorije u kojoj se vježba. Od opreme će vam biti potreban ručnik i boca s vodom, a budući da je očekivano pojačano znojenje, ne bi bilo loše opremiti se i čarapama i rukavicama sa silikonskom ili gumenom površinom kako biste poboljšali grip i minimizirali mogućnost proklizavanja tijekom vježbanja. Uz to, odjeća bi trebala biti lagana i prozračna te napravljena od materijala koji se lako i brzo suši.

 

Izvori: svijet-yoge.com, healthline.com, wellness.hr