Krenuli ste u trgovinu s namjerom da kupite mlijeko. Nekoliko minuta kasnije, ušli ste u prodavaonicu i uopće se ne možete sjetiti zašto ste zapravo došli. Niste se mogli sjetiti ni gdje ste ostavili ključeve od auta ili gdje ste parkirali auto. Ukoliko Vam se ovakve situacije često događaju, moguće je da ste osjetili takozvanu mentalnu maglu (engl. brain fog). 

Što je mentalna magla? 

Mentalna magla (brain fog) je pojava koju opisuje problem s fokusom, pamćenjem i logikom rješavanja problema. Ukoliko se pojavljuje kao izolirani slučaj, najčešće nije uzrok nekog drugog poremećaja. Ipak, pojava je dovoljno neugodna i sama po sebi, a stručnjaci su pronašli nekoliko mogućih uzroka ovog stanja. 

Kao i kod većine poremećaja, mentalna magla može nastati kao posljedica izrazito velikog preopterećenja osobe i stresa. Osim stresa, anksioniznost i depresija također su na listi mogućih uzročnika, posebice ukoliko potraju neko dulje vrijeme. Zbog navedenih stanja, osoba često osjeća:

  • manjak energije
  • manjak interesa za aktivnosti koje inače voli
  • gubitak apetita i promjenu tjelesne težine
  • bezvoljnost, bezvrijednost i bespomoćnost. 

Jedan od mogućih uzroka mentalne magle je i manjak sna. Skraćenjem perioda sna, mozak se ne odmara i ne oporavlja zbog čega neki svakodnevni zadatci mogu postati značajan napor. 

Uz sve navedeno, kao jedan od mogućih uzroka mentalne magle navode se i poremećaji u radu organa odgovornih za lučenje i kontrolu hormona – štitnjače i jetre. 

Kako si pomoći? 

Za početak, pokušajte definirati uzrok. Primjerice, ukoliko malo spavate, pokušajte organizirati svoj dan kako biste otišli ranije na počinak i dobili 7-8 sati sna. Također, pokušajte svaki dan odlaziti na spavanje u isto vrijeme, kako bi Vaš mozak taj period mogao povezati s pripremom za san. 
Nadalje, vađenjem krvne slike moguće je ustanoviti postoje li poremećaji u razini glukoze u krvi i hormona štitnjače ili upalni procesi. 

Osim liječničkih pretraga, pokušajte pronaći ispušni ventil za stres kroz vježbu ili neku drugu fizičku aktivnost. Vježbajte i mozak kroz zagonetke, križaljke ili sudoku. 

Naravno, kao i za sve ostale procese u našem tijelu, prehrana je temelj zdravlja. Tako i kod ove pojave, pokušajte kontrolirati unos kofeina i alkohola u organizam te pripazite na pravilnu prehranu, bogatu voćem i povrćem. 

 

Izvor: medicinenet.com, patient.info, healthline.com