Govoreći o trendovima u industriji hrane za 2020. godinu chefovi, kao i svi mi, nisu mogli niti zamisliti rasplet godine i promjene koje će u naše živote unijeti koronavirus. Zatvaranje restorana i mjesta za druženje rezultirali su porastom dostave, postali smo kreativniji u kreiranju hrane kod kuće, a online tutorijali našli su svoje mjesto u kuhinjama. Ove godine, s puno više opreza, donosimo predviđanja chefova o trendovima koji će zavladati kuhinjama u 2021.

Restorani u posebnim prilikama 

Tijekom prošle godine svi koji su redovito posjećivali restorane, silom prilika ostali su bez omiljene navike i preorijentirali se na objedovanje kod kuće. U 2021. godini chefovi predviđaju kako će odlasci u restorane postati aktivnost za „posebne prilike“, a u restorane ćemo odlaziti isprobati nešto novo i posebno. Sukladno tome, u kuhinjama će nerijetko dominirati dva pravca kuhanja – običniji i umjereniji pristup koji će nas podsjećati na comfort food i ekstravagandno isprobavanje novih jela. 

Vraćanje tradiciji

I dok se u Hrvatskoj obiteljski recepti još uvijek prenose s koljena na koljeno, globalno gledano, posebna će se pozornost posvećivati tradicionalnoj kuhinji. Zaboravljeni i autentični recepti ponovo će se otkrivati, kuhat ćemo kako su „kuhali naši stari“, a okusi hrane podsjećat će nas na djetinjstvo. 

Iskustvo restorana u vlastitom domu 

Obzirom na porast popularnosti dostave hrane, chefovi i vlasnici restorana počeli su smišljati načine kako hranu dostaviti do kupaca, a da serviranje podsjeća na ono u restoranima. U 2021. nastavit će se i trend personaliziranih boxeva koji sadrže sve namirnice za pripremu određenog jela kod kuće, a posebna pozornost posvetit će se serviranju brze hrane. 

Online kuhari

U 2020. smo naučili da jako puno toga možemo obaviti online. U 2021. nastavit će se trend virtualnih tečajeva kuhanja. Bilo da je riječ o tečaju koji nas vodi kroz postupak pripreme hrane iz već spomenutog personaliziranog boxa ili onom u kojem učimo kuhati „od početka“, kuhanje i kulinarski tečajevi postat će jednako popularni kao što su njihovi live prethodnici bili prije 10 godina. 

Zimnica, zimnica i još malo zimnice

Uzgoj voća i povrća u vlastitom vrtu postao je sve popularniji, a priprema zimnica i pekmeza vratila se na velika vrata. I u 2021. nastavit ćemo marljivo obrađivati vlastite vrtove, a na jesen veseliti se pripremi zimnice i uživati u plodovima truda i rada tijekom cijele zime. Ukratko, domaće je opet in! 

Osim spomenutih trendova, predviđa se i da će društvene mreže, posebno TikTok, odigrati značajnu ulogu u povezivanju zajednice tzv. foodija, doručak će ponovo zauzeti bitno mjesto u dnevnom rasporedu, a klasične šećere počet ćemo mijenjati zdravijim alternativama. 

 

Izvor: foodandwine.com, delish.com, realsimple.com