Čovjek je društveno biće, a druženje i socijalizacija neophodni su za naš mentalni rast i razvoj. Mnoga istraživanja potvrđuju da izoliranost čovjeka od društva negativno utječe na njegovo psihičko stanje.

U situaciji u kojoj se trenutno prisilno nalazimo – ograničenju druženja diktiranom zbog širenja koronavirusa, promjena standardnih navika i obrazaca ponašanja može uzrokovati osjećaj izoliranosti pojedinca. Izolacija može izazvati osjećaj panike i anksioznosti, ali važno je zapamtiti da „život nije stao“. Bez obzira što su naše uobičajene životne navike promijenjene, rituale iz „normalnog“ života treba prilagoditi novonastaloj situaciji. U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako to i postići.

Uspostavljanje reda u „kaosu“

Koliko god kaotično trenutna situacija izgledala, valja zapamtiti kako neće trajati vječno. Potrebno je pokušati smiriti se i prihvatiti da ne mogu sva zbivanja biti unutar naše kontrole te da na neke stvari jednostavno ne možemo utjecati. Previše razmišljanja vezana za našu nemogućnost da utječemo na cijelu situaciju mogu uzrokovati stvaranje osjećaja panike i straha. Zato je važno je pratiti preporuke i nastaviti činiti sve što je u našoj moći kako bismo pomogli sebi i drugima.

Nadalje, priča o koronavirusu glava je tema svih razgovora. Kako biste olakšali i stvorili pozitivniju atmosferu unutar zajednice, pokušajte ograničiti razgovore o koronavirusu na primjerice 15 minuta dnevno. Na taj način osiguravate postojanje ispušnog ventila za nastalu situaciju, ali ipak ne dozvoljavate produbljivanje teme i gomilanje frustracija.

U situacijama poput ove, društvene mreže koristan su alat za povezivanje, međutim, kao i kod mnogih drugih zbivanja, mogu uzrokovati dezinformiranost i stvaranje kolektivne panike. Preporuka je stručnjaka da se korištenje društvenih mreža sa svrhom informiranja limitira i da se informacija pročitane na tim platformama uzimaju s rezervom. Baš kao što je i uvodno spomenuto, društvene mreže koristite za povezivanje s prijateljima i dragim ljudima. Informiranje o aktualnoj situaciji prepustite službenim glasilima Vlade i nadležnih institucija, a i vijesti koje dolaze sa spomenutih kanala limitirajte.

Povezani i zaposleni

Kao što smo i prethodno spomenuli, ostanite povezani s rodbinom, prijateljima i kolegama, a osim toga, ostanite i zaposleni. Drugim riječima, ukoliko je vaša tvrtka donijela odluku o radu od kuće, pokušajte zadržati dobro poznatu rutinu spremanja na posao. Ustajte i odlazite na spavanje u već ranije uhodano vrijeme, doručkujte redovito, dok god mjere nadležnih ustanova ne odrede drugačije pokušajte prošetati ili provesti neko vrijeme na zraku i držite se zacrtanih ciljeva i zadataka.

Uz to, vrijeme koje provodite doma pokušajte usmjeriti na veće povezivanje s obitelji – društvene igre, čitanje, slaganje puzzla i zajedničko kuhanje samo su neke od aktivnosti koje mogu postati vaša nova rutina.

U svakom slučaju, iskoristite vrijeme najbolje što možete, a svoje aktivnosti prilagodite uputama službenih osoba. Također, neke od uputa za održavanje mentalnog balansa pročitajte i na stranici Svjetske zdravstvene organizacije.

 

Izvor: WHO, bbc.com, healthline.com