Povrće je izvrstan saveznik u borbi protiv viška kilograma, a mi donosimo popis povrća koje broji najmanje kalorija i udio ugljikohidrata. Možete ga jesti u bilo koje vrijeme i u bilo kojim količinama. I osim što pomaže kod mršavljenja, ono vas štiti od cijelog niza bolesti.

1. Gljive

U mnogim dijetama s niskom količinama ugljikohidrata gljive su ključni sastojak obroka. Idealna su namirnica tijekom mršavljenja jer sadrže vrlo malo masti, a dosta vlakana.

U narodnoj se medicini diljem svijeta koriste kao pomoć u snižavanju visokog tlaka, povišenih koncentracija masnoća i šećera u krvi, jačanju imuniteta, liječenju tumora, te različitih baterijskih i virusnih bolesti.

2. Celer

Celer je odlična ideja za užinu (samo 2,97 grama ugljikohidrata po porciji). Čak i ako se njegov ukus nekome čini pretjerano specifičnim, imamo jednostavno rješenje - pripremite ukusan sos, kao što je pesto ili humus, i poslužite ga u kombinaciji s celerom. Ne samo da smanjuje koncentraciju lošeg kolesterola, već i pomaže kod da simptoma prehlade te poboljšava imunitet.

3. Krastavac

Zbog visokog sadržaja vode (do 95 posto), praktički nema kalorija i ugljikohidrata. I što je još bolje, njegova topiva vlakna će vas održati sitima. Krastavac je znači idealna grickalica za sve one koji su na dijeti s kontroliranim unosom kalorija.

Druge zdravstvene prednosti:

  • čini kožu ljepšom
  • bolja probava
  • smanjuje kolesterol
  • hidratizira tijelo
  • izbacuje toksine iz tijela
  • čuva zdravlje bubrega

4. Rotkvice

Njihova energetska vrijednost vrlo je niska, u sto grama imaju samo 16 kalorija, sadrže više od 95 posto vode i stoga su idealna dijetalna namirnica, ukusan i dobar odabir za detoksikaciju i za sve koji žele izgubiti pokoji kilogram viška.

Zdravstvene prednosti:

  • imaju antikancerogena svojstva
  • mogu pomoći u regulaciji šećera
  • reguliraju krvni tlak
  • ljepša kosa

5. Tikvice

Imajući u vidu visok sadržaj hranljivih tvari i vode nije iznenađujuće što su tako popularne. Oko 124 grama tikvica sadrži svega 4 grama ugljikohidrata. Sadrže gotovo 95 posto vode i obilje vitamina, minerala i drugih nutrijenata. 

6. Kupus

Jedna šalica kupusa sadrži svega 33 kalorije, a kuhani kupus ima maleni udio masnoća i bogat je vlaknima. Ne samo da je odličan za mršavljenje, već i pomaže kod slabokrvnosti, nesanice, depresije, anksioznosti. Istraživanja su također pokazala kako kupus pomaže u snižavanju kolesterola, ali i kod nekih vrsta karcinoma (rak dojke, debelog crijeva, jetre, pluća i jajnika).

7. Cvjetača

Cvjetača je odlična alternativa uobičajenom prilogu. Možete ju ispeći u pećnici s maslinovim uljem ili napraviti ukusnu i zdravu salatu. Odličan je izvor vitamina C i K.

8. Brokula

Sadrži veliku količinu sumpora (koji može spriječiti ili smanjiti rizik od razvoja raka) te ima impresivno nizak nivo ugljikohidrata. Brokula je idealna za sve one koji nastoje izgubiti kilograme. Osim vitamina A, C, E i K, zadovoljava i oko 20 posto dnevne potrebe za vlaknima.

9. Kelj

Kelj pomaže u uklanjanju toksina iz tijela, a to može zahvaliti spojevima koji detoksiciraju tijelo na staničnoj razini. Istraživanja kažu kako može pomoći i u liječenju raka.

10. Zelena salata

Zbog izuzetno niske kalorijske vrijednosti, svega 14 kalorija, preporučuje se svima koji su se konačno odlučili uhvatiti u koštac s kilogramima. Zelena salata također pojačava sitost i smanjuje ukupan broj kalorija unesenih tijekom dana. Zelena salata ne samo da je saveznik u mršavljenju, već i poboljšava probavu, dobra je za srce, obiluje omega 3-masnim kiselinama te pomaže kod nesanice.