Radni dan Matthiasa Snobea počinje rano i završava kasno. Kao Private Coach on mora imati vremena za svoje klijente onda kad oni mogu. Dakle, Snobe svakodnevno stoji na raspolaganju u šest sati ujutro. Njegov posao: u najkraćem vremenu izvući maksimum učinkovitosti treninga za svoje klijente, a da ih pritom ne preoptereti, demotivira ili čak ozlijedi. Ipak, unatoč svom ponuđenom oprezu: Snobe, kojem je i Merkur osiguranje povjerilo dio svojih zaposlenika za poboljšanje stanja njihove kondicije, procijenjen je po tome koliko uspješno se poboljšava razina kondicije njegovih klijenata.

Vjerojatno zbog toga Matthias Snobe se služi trendom koji u jednakoj mjeri potpomaže učinkovitost treninga i pritom zabavu: Functional Fitness, što ne znači ništa drugo nego trenirati tijelo u njegovim izvornim funkcijama. Tko zna pametno upotrijebiti taj sustav, u svakodnevici može podići sanduke s pivom, a da se ne mora bojati da će si „ozlijediti križa”. Ljudi koji se bave Functional Fitnessom mogu na prsima nositi malo dijete i istodobno nositi svoju kupljenu robu kući, a da ne budu upućeni na motorno vozilo ili bicikl. Još više: Kad padnu, padnu pravilno jer njihova muskulatura trupa savršeno surađuje s nadlakticama, ramenim pojasom i muskulaturom prsa i oni tako mogu zaustaviti njihov pad. Prednosti te metode treninga mogle bi se beskonačno dalje ilustrirati na temelju bezbrojnih primjera. One leže na dlanu: nijedan snop mišića nije premalo istreniran, u procesu kretanja ne postoji ništa što bi moglo otkazati.

 Jer zbog toga, kaže Snobe, kod Functional Fitnessa ne radi se u prvom redu o uzvišenoj estetici tijela, kao što se nastoji postići kad se u fitnes-studiju izolirano trenira različite skupine mišića na različitim spravama. „Više odsječaka mišića pri Functional Fitnessu izgrađeno je tako da pri kretanju mogu dobro surađivati”, objašnjava Snobe. „Uvijek radi više zglobova odjednom. Primjerice, izvodi se vježba koja u najboljem slučaju trenira biceps, ali se izvodi preko ramena, prsa i ruku.”

Uspjeh – naravno, ovisno o intenzitetu treninga – najčešće nije potrebno dugo čekati. Poboljšanja u učinkovitosti kretanja ionako nisu dobra samo u svakodnevici, nego naravno i pri bavljenju drugim sportovima. Snobe: „Kod mojih klijenata Functional Fitness je prilično tražen, budući da ja također sve češće nudim kombinacije s jedinicama treninga u drugim sportovima. Praktično svaki trening može se potpomoći odnosno kombinirati s elementima Functional Fitnessa, od boksa preko joge do nogometa, odakle Functional Fitness zapravo potječe.” Zapravo ta vrsta treninga potječe iz pripreme njemačkog nacionalnog nogometnog tima za Europsko prvenstvo 2008. godine. Jürgen Klinsmann, prethodnik Jogija Löwa, kako bi poboljšao procese kretanja momčadi, osobito je angažirao američkog trenera fitnesa Marka Verstegena. Osobito zahvaljujući Verstegenu njemačka momčad tada je dosegnula finale – a „Functional Fitness” kao izvedenica iz njezinog programa treninga bio je rođen.

3 temeljna pravila za savršeni workout:

id