Osim što roditeljstvo nosi mnoge promjene u životu mlade obitelji, za većinu donosi i promjene kada je u pitanju fizička aktivnost. Zatrpani dnevnim obavezama za kućanstvo i obitelj, izdvajanje vremena za odlazak u teretanu ili na neki grupni trening zadnje je što nam pada na pamet. Ipak, već pola sata rekreacije dnevno dovoljno je da osnažimo tijelo, a kako bismo u prenatrpanom rasporedu pronašli vrijeme za sebe, uključivanje mališana i tjelovježba u paru idealno su rješenje!

Vježbanje s djecom

Uključivanje djece u Vašu redovitu fitness rutinu obostrano je korisno. Osim što ćete dobiti vrijeme u kojem možete vježbati i time zadržati vlastitu formu, navikavanje djeteta na trežani rad pozitivno će utjecati na razvoj njegovih lokomotornih sposobnosti. Prema istraživanjima, kod djece koja dnevno barem sat vremena aerobno vježbaju kvalitetnije se razvijaju kosti i mišići te se reducira rizik razvitka bolesti krvožilnog sustava u kasnijoj dobi. 

Kako biste organizirali zajedničko vježbanje, potrebno je biti kreativan i fleksibilan prilikom smišljanja vježbi i kreiranja zajedničkog treninga. Ukoliko je moguće, izađite u vrt, dvorište ili obližnji parkić. Već obične igre s loptom, vožnja biciklom ili šetnja mogu biti dobra rekreacija za cijelu obitelj, a ne zaboravite iskorstiti i potencijal sprava na dječjim igralištima. 

Ukoliko planirate „pravi trening“, vodite računa o trajanju vježbi. Većina djece koncentraciju na točno određene vježbe moći će zadržati u periodu do 30 minuta. Stoga, potrudite se da vježbe budu jednostavne za izvođenje i zabavne. U nastavku donosimo i nekoliko prijedloga. 

1. Trčanje 
Aktivnost koja nam je urođena od malih nogu zasigurno je jurnjava naokolo. Ukoliko trčanje ukomponirate u zabavnu igru poput „lovice“, dobit ćete aktivnost koja će i za velike i male poslužiti kao idealna rekreacija. Ako Vas je više uključeno, možete organizirati i mini štafete i natjecanja. 

2. Čučnjevi
Klasično izvođenje čučnja dugoročno možda i neće veseliti Vaše mališane. Ipak, pretvorite li običan čučanj u onaj žablji i zajedno s klincima skačete kao žabice, vjerujemo da ćete ovom vježbom sagorijeti kalorije i ojačati noge i mišiće stražnjice. 

3. Na sve četiri
Puzanje je aktivnost koju djeca među prvima svladaju na putu do hodanja. Stoga, zajedno s djecom spustite se na sve četiri i hodajte poput mačke ili se okrenite na leđa i pokušajte vrludati poput raka. Zabavno je, a pomaže u izgradnji koordinacije i ravnoteže cijelog tijela. 

4. Superman
Zajedno s djecom poletite baš kao Superman. Riječ je o vježbi koja jača mišiće leđa, ruku i nogu, a izvodi se poprilično jednostavno – legnite potrbuške na pod i pokušajte u isto vrijeme podignuti ruke, gornji dio trupa i noge od poda. 

5. Roboti
Još jedan zabavan način za razgibavanje cijelo tijela je hodanje poput robota s naglašenim pokretima ruku i nogu. Hodajte tako da u isto vrijeme podižete nogu i sa suprotnom ju rukom pokušavate dotaknuti. Lateralni pokreti poboljšavaju funkciju mozga, fokus i ravnotežu. 

6. Yoga
Ukoliko ste i inače ljubitelj yoge ili volite dobar stretching, uključite i svog mališana u Vašu rutinu. Naravno, prilagodite trening kako bi i dijete moglo izvesti većinu vježbi i uživajte! 

 

Izvor: parents.com, activekids.com, yourfamily.co.za