Svjež jesenski zrak i šarenilom bogata priroda pozivnica su za sve stare i nove trkače. Zbog svježeg zraka, benefite trčanja uživat će cijelo tijelo, a ugodnije temperature olakšat će prve trkačke korake. Uz nekoliko praktičnih savjeta, brzo ćete zavoljeti trčanje u jesen!

Odabir odjeće i obuće

Obzirom na promjenjive vremenske uvjete i nižu temperaturu, u jesenskom periodu preporuča se slojevito odijevanje. Prilikom odabira odjeće vodite se sljedećim – tijelo se tijekom trčanja relativno brzo zagrije, tako da odjeća koju nosite mora pružati dostatnu ugodnost tek nakon 15 minuta trčanja. Drugim riječima, odaberite odjeću u kojoj već vam biti hladno prvih 5 minuta, prohladno sljedećih 10 i tek nakon tog perioda postat će vam ugodno. U odabiru materijala, kao i uvijek, preporučaju se prozračne, ali i vodootporne tkanine.

Kako bi vam tijekom cijele rute bilo ugodno trčati, potrebno je odabrati i udobnu obuću. Preporuka su tenisica od gorotex materijala koji će pružiti toplinu i suhoću vašim stopalima. 

Prilikom odabira odjeće, vodite računa i o vidljivosti – jesenska kiša i magla otežavaju vidljivost svim sudionicima prometa pa neka vaša odjeća sadržava reflektirajuće oznake. 

PR za trkače

Generalno gledano, kratica PR uvriježila se za odnose s javnošću (engl. public relations). U trkačkom svijetu ona označava nešto potpuno drugačije, stoga je ove jeseni možda pravo vrijeme za vaš PR (engl. personal best) – osobni rekord. Svojoj uobičajenoj stazi dodajte barem kilometar više ili ju zamijenite novom rutom i postavite si cilj kojeg ćete pokušati svladati. 

Oporavak nakon treninga

Nakon svakog treninga, važno se kvalitetno opustiti, ali i počistiti. Mišiće oporavite ugodnom toplom kupkom, a potrošene kalorije bez grižnje savjesti nadoknadite sezonskim slasticama – primjerice pitom od jabuka, tikve ili nekim drugim ukusnim jesenskim proizvodima. 

 

Izvori: aaptiv.com, ispo.com, runandbecom.com