I dok za mnoge blagdani, između ostalog, znače i odmor od vježbanja, mi vam donosimo nekoliko dobrih razloga zašto se tijekom nadolazećeg razdoblja ne biste u potpunosti trebali odreći odlazaka u teretane i fitness studije. 

Zašto i dalje nastaviti vježbati? 

Tražeći odgovor na to pitanje, većina će na prvu pomisliti na uživanje u blagdanskog hrani i potencijalni višak kilograma koji se kriju iza ugla. Iako u tome ima istine, istraživanja su pokazala kako prosječna osoba tijekom blagdana „nakupi“ tek 0,37 kilograma, što i nije tako visoka brojka. Ipak, veći problem predstavlja česta konzumacija ugljikohidrata i šećera zbog kojih se osjećamo naduto. Stoga, ako već ne zbog nakupljenih kilograma, vježbati bismo trebali nastaviti zbog ublažavanja osjećaja nadutosti. Uz to, tijekom i nakon vježbanja pijemo i veće količine vode, koju uz sva blagdanska pića, nerijetko zaboravimo redovito konzumirati. 

Sljedeći razlog na našoj listi jest održavanje redovitosti. Zasigurno i sami znate kako je lako zapustiti vježbanje kada trening propustite nekoliko puta za redom. Već nakon prvog propuštenog treninga, kreću izgovori poput - „Nisam bio/bila ni zadnji puta, ne moram ni danas...“ i uskoro dolazimo do one dobre stare – „Krećem od ponedjeljka!“. Kako vam se to ne bi dogodilo ove godine i kako biste u novu 2020. ušli spremni za vježbanje i nove izazove, tijekom blagdana pokušajte barem zadržati naviku odlaska u teretanu, makar vježbali smanjenim intenzitetom. 

I kao zadnji, no možda i najvažniji razlog, blagdansko vrijeme zna biti poprilično stresno – velik broj obaveza, neizbježne gužve i pritisci obitelji i prijatelja zbog kojih ponekad poželimo prespavati prosinac. Održavanjem rutine u vježbanju, opuštamo se od stresa nakupljenog kroz tjedan te punimo energijom za sve obaveze koje nas očekuju. 

Ukoliko smo vas uvjerili da i tijekom blaganskog razdoblja nastavite vježbati, za kraj donosimo nekoliko praktičnih savjeta

  • važno je ostati aktivan na bilo koji način, čak i šetnja po parku može nas održati u formi
  • ukoliko putujete za blagdane, provjerite postoje li u blizini teretane koje nude tzv. „drop in“ programe
  • predložite obitelji zajedničke aktivnosti na otvorenom – grudanje, sanjkanje ili planinarenje samo su neke od ideja
  • pripremite popis jednostavnih vježbi koje možete vježbati i u vlastitoj sobi.

 

Izvor: verywellfit.com, amraplife.com