Mobilna povezanost pupčanom vrpcom sa životom. Kome to nije poznato: sjedimo ujutro u autu, autubusu ili vlaku. Odjednom šok: nema mobitela. Panika raste: više nismo dostupni, ne možemo niti slati SMS niti pristupiti Facebooku, čitati mailove ili novosti na internetu ili se pak prepustiti igranju igrica. Obuzima nas osjećaj potpune izgubljenosti. Kao da nam je prerezana pupčana vrpca kojom smo povezani sa životom. Je li ovisnost o mobitelu postala toliko velika da se bez te sjajne kutijice u našem modernom životu doista osjećamo potpuno izgubljeno?

Uvijek online - nova sloboda?

Uvijek smo dostupni, možemo u svakom trenutku dati svoje mišljenje o gotovo svim temama, neovisno o mjestu i dobu dana uvijek smo usred radnog vremena. Nonstop smo „u igri" - čak i na godišnjem odmoru ili za vikend. U prosjeku 88 puta dnevno bacimo pogled na zaslon. Surfanje,čavrljanje, objavljivanje itd. polako, ali sigurno mnoge korisnike čini ovisnima o ovom pametnom uređaju. Već je 280 milijuna ljudi u svijetu okarakterizirano kao kronični ovisnici o mobitelu. Mnogima mladima i djeci postaje sve teže koncentrirati se na stvari izvan svijeta mobitela. Zbog stalne dostupnosti njihovi roditelji gube vrijeme za odmor, a slobodno vrijeme postaje radno vrijeme. Komunikacija s okolinom osiromašuje, sve se više obavlja putem tekstualnih poruka ili se prebacuje na društvene mreže. Kako možete uspraviti glavu iz nagnutog položaja prema mobitelu?

Pravilo #1: Stvaranje zona bez mobitela

Prvi korak do svjesnog korištenja mobitela je malo discipline. Najbolje je točno odrediti gdje za mobitel više nema mjesta. Tako stvaramo zone bez mobitela u kojima život pripada samo nama. Tako se određena doba dana i povodi trebaju odvijati bez mobitela. Primjerice, možete odložiti mobitel za vrijeme objeda s obitelji, na godišnjem odmoru, treninga ili kada ste negdje pozvani. Na taj način opet možete pridobiti svakodnevnicu za sebe i opušteni se posvetiti stvarnom životu.

Pravilo #2: Više razgovarati, a manje pisati poruke

Ne moramo uvijek pisati poruku kako bismo nekome nešto saopćili. Razgovor je ljudski, donosi razne osjećaje, a iz lica i gesta sugovornika možemo iščitati više nego što to može reći jedan SMS. Jednostavno kod svake tekstualne poruke promislite možete li to možda sljedećom prilikom osobno prodiskutirati! Tako se izbjegavaju mnogi „gafovi“ poslani ishitreno na prvu emociju.

Pravilo #3: Kontroliranje korištenja mobitela pomoću aplikacija

Pomoću aplikacija poput Hypnobeep ili Menthala moguće je vrlo pregledno i zabavno kontrolirati i vremenski ograničiti korištenje mobitela. Obje aplikacije i mnoge druge mobilne pomoćnike mogu se pronaći u trgovini aplikacijama poslužitelja.

Pravilo #4: Gašenje tonova

Kada isključimo tonove alarma, isključimo pomalo i sebe. Stres zamornih melodija zvona ili „ringtonova“ nestaje, ponovno preuzimamo kontrolu nad svojim životom. Mobitel miruje, a i mi sami pronalazimo mir.

Pravilo #5: Druženja s pravim prijateljima u stvanom životu

Nakon nekoliko sati na društvenim mrežama u to više ne možemo vjerovati. Ipak je istina: još uvijek postoje, pravi prijatelji i poznanici od krvi i mesa. Prije svega, djeci i mladima prijeti usamljenost zbog pametnih telefona. Jednostavan recept: ponovno izmisliti nešto spontano i učiniti nešto uzbudljivo s ljudima koje nismo već dugo vidjeli. Najbolje bez mobitela u džepu!